mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Monday, August 9, 2010

dariku untukmu

video

"Ya Allah, tiada yang mencegah jika Engkau memberi, dan tidak ada yang memberi jika Engkau mencegah, tidak ada yang dapat menolak apa yang telah Engkau takdirkan dan tidak bermanfaat orang yang mempunyai kemuliaan daripada Engkau oleh kemuliaannya"

(Stanza Cinta, Apabila Rasa Diri Disayangi:209)

Nureen tunjuk video ni kat kawan-kawan, kat FB. Ramai yang tersentuh tengok video nie. Yang menangis pun boleh tahan gak. Nureen? Hurm, hati nie cam dah beku. dah kaku. dah xreti nak respon. Nureen cakap kat kawan-kawan nureen, "hati nie aku dah bekukan dalam peti ais tue hah" .

Nureen tanya lagi kat kawan-kawan nureen, "Nape aku xleh nak nangis ek tengok video nie? Keras sangat ke hati aku nie? Sedangkan video nie bagai menuding atsa tindakanku sekarang..."

 Tak perlu orang lain yang bagi jawapan, kerna nureen sendiri tahu jawapannya. "Hati ini sebenarnya terlalu lembut. Marahku hanya seketika. Tiada dendam di hati. Tapi, sengaja kukeraskan hati ini. Kerana aku rama-rama....Air mataku tidak layak untuk menitis kerna cinta pada sang adam yang belum tentu tercipta untukku. Tidak layak pada sang adam yang belum kutahu hati budinya.  Biarlah air mata ini menangis tatkala aku mengadu pada Khaliqku..."

p/s :

Bukankah cinta itu indah? Cinta adalah sebahagian daripada nafas kehidupan. Tetapi apakah ertinya cinta pada insan jika cinta kepada Khaliqnya belum tercapai?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...