mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Thursday, April 21, 2011

Kisah Teladan : Gadis Pertikai Hukum Allah dibalas Serta Merta


Assalamualaikkum & Salam Peringatan,

Baca dan hayati sepenuhnya cerita di bawah ini yang benar-benar berlaku di BUMI ISLAM sendiri iaitu Iskandariah, Mesir. Moga kisah dibawah ini cukup menyayat hati anda sehingga menyedarkan anda dari terus leka dengan permainan dunia yang melalaikan.


Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.
Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu, ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya: "Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki.... " nasihat orang tua itu.

Tuesday, April 12, 2011

Aura dan Getaran: Tenaga Dari Manusia Yang Hebat


Aura dan getaran adalah dikaitkan dengan gelombang elektromagnetik pada frekuensi tertentu yang berlegar di sekitar tubuh manusia. Ia juga dikaitkan perlanggaran atom, elektron dan elemen di sekitar tubuh yang menghasilkan tenaga. Kesan kekuatan gelombang ini boleh dilihat dengan pandangan fizikal ke atas mereka yang mempunyai banyak aura dan getaran positif.

Begitu banyak kajian dilakukan oleh golongan barat dan pengkaji-pengkaji biologi tentang kewujudan aura dan getaran. Seorang saintis Rusia contohnya menghabiskan 50 tahun mengkaji tentang aura dan pembacaannya menggunakan kesan Kirlian. Malah sudah ada pengusaha diserata dunia menggunakan kesan Kirlian untuk membaca aura seseorang bagi mengesan masalah kesihatan mereka.

Tapi adakah aura ini wujud di dalam Islam? Adakah ini semua ajaran karut yang membuat manusia memikirkan seseorang itu boleh mempunyai tenaga baik dan tenaga jahat yang boleh mempengaruhi seseorang? Hakikatnya ia telah ada didalam Islam dan dikenali sebagai NUR.

..- Isi Pidato Ali bin Abi Thalib , saat menjadi khalifah -..


".. Saya wasiatkan pada kalian wahai hamba-hamba Allah untuk tetap taqwa kepada-NYA , karena taqwa kepada Allah ini merupakan wasiat yang terbaik yang disampaikan seorang hamba terhadap sesamanya .

Taqwa merupakan amal yang paling mendekatkan kita kepada keridlaan-NYA serta memberikan hasil paling utama bagi akibat sesuatu dan kesudahannya !
Bertaqwa kepada Allah inilah kalian diperintahkan , dan hanya untuk berbuat baiklah kalian ini diciptakan ....!

Monday, April 11, 2011

aku terima nikahnya.....

Di sini cahaya sertakan ceramah dari Ustaz Azhar Idrus berkenaan nikah kahwin....



perkahwinan plg berkat,plg murah blanja


ustaz azhar idrus - perkenalan lelaki dan perempuan (3)


Friday, April 8, 2011

Makna 'Selisih Malaikat 44'

http://2.bp.blogspot.com/_4fCdYcw2xYw/TR1UzsK0QbI/AAAAAAAAAME/kyA9lBuxLCM/s1600/20100319080536-kilafah.jpg 
‘Selisih malaikat 44’ atau ‘minta simpang mailakat 44’, biasanya disebutkan oleh orang-orang tua dalam dalam novel dengan tujuan supaya dapat dielakkan dari bala, masalah atau musibah. Mutakhir ni dah macam trend plak alam skrip drama-drama tv dan filem-filem melayu, balik-balik ‘Selisih malaikat 44’, tapi apa maknanya? Siapa malaikat 44? Malaikat ke 44 atau bilangannya sebanyak 44? Takkan plak nak minta simpang dari malaikat 44, kalau nak minta jauh atau simpang ni baik minta dijauhkan dari syaitan atau iblis. Kalau nak berlindung plak, sebagai ummat Islam kita diperintahkan supaya minta berlindung dengan Allah dan bukannya dengan minta berlindung dengan malaikat, firman Allah:
وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
dan jika Engkau dihasut oleh sesuatu hasutan dari Syaitan, maka mintalah perlindungan kepada Allah, Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui. [Al-A`raaf:200]

Thursday, April 7, 2011

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI


AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI....
- please read!!!.. TRUE STORY

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Awas telur tiruan di pasaran


PERSATUAN Pengguna Pulau Pinang (CAP) menasihatkan pengguna di Malaysia supaya berhati-hati ketika membeli telur kerana terdapat telur tiruan dijual di pasaran.

Pagi kelmarin, seorang pengguna datang ke pejabat CAP bersama sedulang telur yang agak luar biasa bentuknya. Menurut beliau, apabila dimasak, telur itu tidak berbau seperti telur biasa dan tidak mempunyai sebarang rasa. Oleh kerana beliau berasa ragu-ragu dengan kandungan telur yang dibelinya itu, beliau membawa telur-telur tersebut ke pejabat CAP dan 
terus membuat aduan mengenainya.

Jangan Mengeluh. Berdoalah


interview tips


1.        What led you to choose your field or major?




Wednesday, April 6, 2011

How the Bible Led Me to Islam


The Story of a Former Christian Youth Minister - Joshua Evans


Taqwa dan Alam Sekitar



Melakukan kebaikan terhadap alam sekitar yang menjadi elemen utama alam ini adalah sebahagian daripada tuntutan untuk menjadi hamba yang bertakwa dan diredhai Allah.
Jaga Alam Sekitar
Sebagai orang Islam, kita perlu memahami bahawa segala usaha untuk memelihara atau membaik pulih alam sekitar adalah sama halnya dengan usaha menjaga agama. Ini adalah kerana segala kemungkaran dan dosa mencemari dan memusnahkan alam sekitar sebenarnya mengganggu intipati hidup beragama kerana secara tidak langsung menodai kewujudan manusia di muka bumi ini.

SYAITAN DI GUA HIRA' - SATU PENILAIAN




السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PENDAHULUAN

Internet ini macam pisau. Yang tidak tahu gunakan pisau mungkin akan cederakan diri sendiri dan oranglain. Sejak dari tahun 1999 dulu telah berlegar melalui e-mel di Internet satu berita gempar gambar syaitan di Gua Hira'. Kemudian sebahagian orang Islam jadi seronok sangat lalu turut sebar-luaskan gambar tersebut.

Kemudian muncul pula berita ini:

"Saudaraku yang dikasihi, saya seorang Muslim-Turki dari Istanbul. Saya hantar e-mel ini kepada anda kisah sebenar gambar jin "bohong" yang tersebar di internet. Saya tangkap gambar makhluk gua yang terkenal ini sambil memegang kakinya di sebuah pameran gua berhampiran Bristol, England! Ia BUKAN syaitan, atau jin, atau makhluk pelik. Ia hanyalah satu ukiran bodoh dibuat menggunakan plastik keras untuk menarik pelancong dan tujuan suka-suka. Masyarakat Muslim sedunia percaya pada jenaka bodoh ini bertahun-tahun. Saya menyelidik latarbelakang dongeng internet ini selama setahun dan saya temui kebenaran pada Disember lepas.
- ALI MURAT GUVEN -

Warkah Cinta Terakhir...



Saya telah mengembara ke hujung dunia, mencari CINTA saya. Tapi, pertama kali saya bertemu awak, hati saya terus terpaut. Demi tuhan, saya tidak tahu kenapa. Tapi itulah kebenarannya.

Rupa Kiamat


*Pesanan : Belajarlah menghabiskan pembacaan sehingga titik akhir. Itu ciri manusia berguna.

Gambaran Hari Kiamat

✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

Seksanya Lelaki Melihat Buah Dada Wanita



Cuba bayangkan. Ada satu lelaki ni, dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ni cantik. Dia pakai baju lengan panjang dan tutup aurat tapi sayang baju dia ketat. Walau pun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu.

Si lelaki ini, masa first dia duduk di sebelah perempuan tu dia still dapat control lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala. Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala.

Tuesday, April 5, 2011

Freedom by Maher Zain




Gathered here with my family
...My neighbours and my friends
Standing firm together against oppression holding hands
It doesn't matter where you're from
Or if you're young, old, WOMAN or man
We're here for the same reason; we want to take back our land

Dr Asri - ISU VIDEO SEKS FITNAH ANWAR, TUDUH ZINA, POLITIK LUCAH

Pig Fat in "Lays" Products & Useful Info About E-Codes


PIG FATS (E631)
FOUND IN
LAYS PRODUCTS

 
The code E631 printed on the wrapper of LAYS POTATO CHIPS. The following images clearly show code E631 printed in the ingredients of LAYS POTATO CHIPS as flavour enhancers. Pig is HARAAM for Muslims. SO we MUST avoid eating it. These idiots are playing with our beliefs and making us eat whatever has been restricted by Allah and His Apostle (PBUH).







Beauty of Makkah (Subhan Allah)


Visit Us @ www.Chishti.Uni.Cc



Are You in Trouble?


In our day to day personal life, we face lots of problems. When we have a problem, we get fed up and depressed – we say: ‘Oh God! Why it’s all happening to me?’…. Remember… After every hardship, there is relief. When there is happiness, there is sadness - likewise, mountain & valley, good & bad, spiritual & evil, sweet & bitter, birth & death, and so on and so forth. JUST STOP FOR A WHILE AND THINK WHAT YOUR LONG TIME UNSOLVED PROBLEM IS. It can be of any form; for instance, you asked God for something AND it hasn’t come to you. NO WORRIES! GOD WILL SOLVE YOUR PROBLEM SHORTLY. TRUST IN HIM and KEEP PRAYING (DUA) TO HIM… Be optimistic!
See what God says… IT MEANS A LOT.

 [94:6] فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا
[94:6] Surely there is ease after hardship.

[94:7] اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاؕ‏
 [94:7] Aye, surely there is ease after hardship.

Why God Sends Rain To Mexico But Not The Middle East.....???




cid:1.3204626733@web114107.mail.gq1.yahoo.com



Sunday, April 3, 2011

surat dr remaja kepada PM


Assalamualaikum Dato’ Seri.
Saya, Muhammad Muizzuddin bin Zaini. InsyaALLAH Julai nanti genaplah umur saya 19 tahun. Masih berbaki lebih kurang 2 tahun sebelum saya layak mengundi. Tetapi saya yakin dalam ruang demokrasi tidak pula mensyaratkan yang saya hendaklah berumur 21 tahun untuk melayakkan surat saya ini dibaca Dato’ Seri.
Dato’ Seri, saya ingin memperkenalkan diri sebagai remaja yang sangat ingin tahu. Keinginan saya ini menjadikan saya remaja yang tidak hanya terpaku di meja belajar semata. Saya mampu menonton berita hingga ke penghujungnya (tidak di bahagian Sukan semata).
Saya juga mampu membaca suratkhabar dari muka depan hingga ke muka akhir. Saya sering ‘singgah’ di laman-laman sesawang untuk melihat berita-berita yang tidak tersiar di media arus perdana. Saya juga remaja yang suka meladeni buku-buku yang tidak menjadi kegilaan kebanyakan remaja seusia saya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...