mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Wednesday, July 21, 2010

stop!!! pliz end dis unmanner war

Salam sejahtera

Maaf kerana entry-entry nureen kebelakangan ini menjurus kepada ketidaksenangan tetamu hubbulillahiyah. Bukan niat nureen untuk melakukan semua ini. Tapi, ini sahaja cara nureen untuk menjelaskan pada pihak yang merasakan 'manis'nya gula yang ditelannya. Nureen rindu pada komen-komen daripada pengunjung teratak hubbulillahiyah yang banyak memberi semangat dan dorongan kepada nureen dalam mendepani masalah hablumminnas terutamanya.



Nureen merayu pada insan terbabit untuk menghentikan segala isu-isu, komen-komen, post-post di Facebooknya dan juga diblognya. Pliz la, you are older than me. You should give me good example of your attitute..Kenapa nak diperbesarkan hal yang entah apa-apa ntah. You start it first, so please, I bag you, please end all this crazy and stupid thing.

Please, mind your own business...(agak-agaknya orang yang dah lama menganggur memang macam ni la perangainya). Allah dah bagi akal fikiran yang sempurna, please use it wisely. Your facebook and your blog terlalu mengekspreskan emosi kamu. Datang bulan pun nak post kat blog jugak ke? Perlu ke bagitahu satu dunia that you got period???? Think it twice, triple.... Sorry, I cant call you sis @ akak regarding your attitute xselari dengan usiamu. When you do such thing to me, you give bad perception to others about you level of mind. Sorry to say, minda kelas ketiga sahaja yang bertindak sedemikian. Sebelum ini nureen banyak berlembut, mendiamkan diri, tidak serang kamu (walaupun dituduh diserang hendap dll panggilan lagi), tapi kali ini nureen tidak akan memberi muka lagi.



Ampun maaf kerana bahasa nureen agak kasar sedikit, tapi kekadang cara macam inilah baru akan menyedarkan kamu dari alam ciptaanmu sendiri. Kenapa hendak fikir lagi benda yang terlalu remeh itu? Sedangkan nureen sudah lama memaafkan kamu walaupun salam kemaafan itu tidak dihulur? Please la, let by gone be by gone. Kamu sendiri yang telah mengheret diri kamu dalam masalah yang kamu sendiri cipta, kenapa harus ditudingkan jari kembali kepada nureen? Satu jari kamu kepadaku, empat jari pulang kepadamu. Fikir-fikirkanlah....Berani buat, berani tanggung.



Nureen punya bukti terhadap tuduhan-tuduhan yang dilemparkan pada nureen bermula daripada sengketa ini bermula lagi. Nureen fikir jangka masa panjang, dan untuk perkara yang tak dijangka seperti ini.

Walaupun hati ini pedih, sakit, geram, marah pada tindakan kamu, tiada dendam di hati. Biarlah Allah yang mengadilinya, Maafku pohon, berharap sangat sengketa ini berakhir di sini. Cukup rimas dengan benda yang tak berfaedah begini. I'm , as a bachelor student dont think too much about this matter. Buang karen jer la, banyak lagi benda lain nak kena pikir, yang lebih berfaedah dan bermanfaat.



P/S: Andai kamu tidak memohon maaf pun kerana malu, nureen pasti akan memaafkanmu. Tiada guna berdendam, bersengketa dan bertelagah kerana ia akan menunjukkan rendahnya martabat, pemikiran kita. Selain itu, dendam hanyalah menambahkan kesan hitam di hati.

Jam menunjukkan 1.43 pagi. Sepatutnya masa nie nureen sudah lama dibuai mimpi, apatah lagi, bangun pukul 5 pagi. Ke kelas dari pukul 8 pagi hingga 7 malam membuatkan nureen terlalu penat.

Please, think as an adult. Use your 'akal, not your emotion.Sama-samalah kita muhasabahkan diri kita. Insyallah.


Kata-kata untuk renungan bersama:

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...