mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Friday, July 9, 2010

STANZA CINTA : Bagai menceritakan diriku...(+.*)

Salam sejahtera kepada pengunjung teratak hubbulillahiyah ini. Moga cinta pada Allah masih utuh, kukuh di hati. Di saat hati ini gundah-gulana, masih kuselitkan rasa syukur pada Ilahi kerana masih menyayangi diri yang lemah ini. Masih menegur silap & salah hambaMu ini. Terima kasih Tuhanku.
Apakah orang-orang beriman itu menyangka mereka sudah beriman sedangkan mereka tidak diuji??(Al Ankabut ayat 2-3)
Firman di atas membuat nureen termenung sejenak. Cuba memujuk hati yang lara. Biarlah sayang, andai seisi dunia ini benci padamu, ingatlah kamu masih punya Allah disisi, wahai nureen.

Nureen bukanlah seperti gadis-gadis remaja yang lain...melayan novel-novel cinta yang boleh menghanyutkan nureen dalam dunia khayalan yang indah semata-mata. (maaf andai ada pihak yang terguris. ini hanyalah pendapat peribadi nureen).Namun, nureen akan membaca novel cinta yang menyelitkan unsur-unsur islamic agar cinta yang bakal hadir dalam hati ini tidak tersasar dari lunas-lunas Islam. Insyallah.

                                                               klik di sini untuk sinopsis

Di saat hati gusar, nureen masih punya sahabat-sahabat yang memahami, memberi semangat pada nureen. Terima kasih nureen ucapkan. Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian. Salah seorang sahabat nureen yang punya minat membaca seperti nureen mencadangkan novel STANZA CINTA.


Nureen mencari sinopsis novel ini. Nureen temui di dalam blog milik menulis novel tersebut lalu jatuh cinta pada plot penceritaannya. Nanti nureen nak ke kedai buku dan cari novel nie. Boleh la baca masa cuti hujung minggu nie sebelum mula sibuk dengan tugasan sebagai pelajar tahun akhir bachelor.

Hadirnya novel ini tepat pada masanya. Di kala hati ini...

Novel Stanza Cinta ini bagaikan mengisahkan peribadi dan keadaan diri nureen sekarang. Dilema yang dihadapi sama seperti nureen kini. Moga selepas membaca novel ini nanti nureen akan bertambah kuat dalam menyelesaikan kemelut ini. Insyallah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...