mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Friday, July 9, 2010

Allah Maha Adil

Nur Hidayah said: (-.*):

Lidah yang panjangnya tiga
inci boleh membunuh manusia yang tingginya enam kaki.
biarlah org bt jht/khianat pdku, aku xkn mbalasnya,
kerana aku pnya Allah Yang Maha Adil untk membalas perbuatannya
Bila diri ini dikhianati, disakiti, dicemburui atas kebahagiaan hidupku tanpa sebab...hanya Allah SWT yang tahu sekeping hati ini...bukan tiada rasa geram, marah di hati...tapi bila direnung kembali, nureen masih ada ALLAH. Biar Allah yang memberinya hukuman...Doa orang yang teraniaya dimakbulkan Allah.

Nureen orang terpelajar...dikurniakan akal fikiran yang sempurna, masih punya iman di dada....jadi, tidak perlulah nureen merendahkan maruah diri ini sama sepertinya,kan?

Terkadang berbolak-balik jua hati ini...keliru, siapakah yang benar dan siapakah pula yang menabur fitnah? Dan siapa pula yang punya masalah mental?? Nureen tak punya jawapan...

Kepada sahabat-sahabat nureen yang sering membaca entry ini pasti sedikit terkejut dengan entry nureen ini...
Maaf entry ini sedikit menyentuh soal hati...moga apa yang nureen lalui menjadi iktibar kita bersama..insyallah

Andai entry ini dibaca oleh orang yang terlibat, bertaubatlah...Allah pun tak mampu nak maafkan kesalahanmu dengan manusia...

Marilah kita sama-sama muhasabah diri kita...

p/s: hati yang remuk

3 comments:

nureen said...

bila hati ini terlalu pedih disakiti...hanya diam yang menjadi teman

Anonymous said...

bru baca blog ni.. demi allah xde org ke3..xde tabur fitnah..niat hati utk xnk tengok awk dilukai.. tp kalau dgn awk..dia mampu brubah..xlg mnyakiti n mpermainkn ati kaum kite..sy bsyukur sgt2...sy doakn kbhgiaan korg...

nureen said...

bhgia?
ada lg ke lps pe yg blaku?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...