mutiara kata

Aroi Lokcing House (francais steamboat bakar (lokcing) pertama Malaysia)

Followers

blogwalking....

Saturday, August 2, 2008

Saluran Darah Muda-Mudi Kini..

Saya hanyalah pemerhati sekeliling seperti mana anda..saya juga muda-mudi seperti mana anda..saya juga sukakan hiburan seperti mana anda,namun batas2 menyukai hiburan amat melampau kini..media di saluran2 yang sepatutnya menjadi penjana minda yang baik kepada kita terutma anak muda-mudi patutnya mengurangkn realiti shows berasaskan hiburan,nyanyian...kini muda-mudi melayu kita ramai yang terbabit dalam dunia glamor untuk realiti shows..sedangkn usia mereka ini spatutny mengejar kejayaan ilmu...

Rancangan2 ini menjadi bualan hangat di mana-mana sahja..walau anak kecil berusia 3 atau 4 tahun mengenali peserta2 rancangn realiti shows ini..kadang-kadang takut fikirkan ''ketaksuban' masayarakat kita yang suka pada hiburan2 ini dan mengambil berat akan setiap yang tjadi dalam shows2 seperti ini..

saya menjadi orang yang 'ketinggalan' dalam berbicara andai mereka berbual tentang realitii shows ini..hanya senyum dan mengatakn...oooo.yeke..ok...itu saja yang boleh dikongsi..namun,andai saya ingin berkongsi tentang akademi quran,tilawah yang lepas dan pelbgai hiburan berunsur keislaman...tiada teman bicara buat saya.

sampai bila media2 ini akan mjadikn hiburan..rancangn2 mereka melalaikan setiap masyarakat..dan masyarakat hanya tau mengikut rentak media2 yang berkuasa dalam memberi 'input' kepada masyarakat..

Andai antara kawan2 mbaca artikel saya ini..tanyalah diri masing2& fikirkanlah cara supaya masyarakt yang hanya tau menrima 'input' media ini berfikir apa yang mereka perolehi dari hiburan lalai yang di hayati..sekian,wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...